Dienstag, 20. März 2012

TORTELLINI DE CASA,UMPLUTI CU BRANZA



Vaai de mine cat am asteptat pana am facut si tortellini acasa.Ce toanta am fost ca nu am facut mai devreme.E vorbarie multa,dar munca nu e nici pe masura,rezultatul final e de neuitat insa,la cat sunt de buni.Eu am mai tot cumparat si cu branza si cu carne,dar la nici unii parca nu avea gustul umplutura cu ceea ce trebuia sa fie,mai bine nici nu stiu exact ce era de fapt in umplutura.Ieri mi-am luat inima-n dinti si am purces eu la fapte.Mi-am cautat o reteta in internet si m-am oprit  la Marions Kochbuch , care de fapt e clasica reteta de taitei:la 100 g faina se pune un ou.

Am folosit :
-300 g faina
-3 oua potrivite ca marime(M)

Am batut ouale cu furculita,am dat peste faina si am lasat robotul sa framante in locul meu aluatul,care nu e chiar usor de framantat,recunosc.Oricat de greu s-ar framanta,nu puneti apa.Daca chiar aveti oua mai mici,mai bine puneti faina pe rand,chiar daca nu intra toata.Eu am am pus in oua si putin piper si sare.Dupa ce aluatul s-a dezlipit de pe peretii vasului,am luat putin la framantat mai departe in maini.Daca aveti norocul sa posedati o masina de taitei,aveti noroc ca va merge treaba mai usor ca la mine.Eu am intins cu sucitoarea.
Daca vi se pare ca aluatul e cam tare si nu il puteti intinde,bagati-l la microunde cateva secunde,acoperit cu ceva castron.O sa functioneze,va garantez,si veti reusi foarte usor sa intindeti aluatul,subtire.

Sa nu uitam insa de umplutura,pe care o putem prepara in timp ce robotul munceste de zor.Eu am folosit :
-branza Feta
-cascaval Gouda
-doua linguri de Schmand(smantana groasa)
-piper,boia,rozmarin uscat

Dupa ce am intins aluatul,fie cu masina,fie cu sucitoarea taiem cercuri,in mijloc punem putina umplutura,unim laturile cercului (apasand pe margini sa se lipeasca bine)astfel incat sa rezulte un semicerc,ale carui varfuri le unim intre ele prin apasare intre degete.

Suna poate complicat,dar e foarte simplu!Eu le-am facut impreuna cu Amelie;eu lipeam semicercurile,ea facea restul.

Se pun tortellini la loc uscat,pana avem nevoie de ei.Eu i-am facut ieri cu un sos tot cu branza.

Am pus apa cu sare la fiert,cand a inceput sa clocoteasca am pus tortelinni si i-am lasat pana s-au ridicat la suprafata.Intre timp am pus si o ceapa si un usturoi la calit in putin unt,am adaugat tortellini gata fierti,am stins cu o smantana pentru frisca(200 ml parca are cutiuta) si am mai lasat sa dea vreo doua clocote,apoi am mai adaugat restul ce branza ce-mi ramasese de la umplutura,mai niste mozzarella;am potrivit de sare,piper si am servit.

Pentru adulti merge de minune alaturi un pahar de tamaioasa romaneasca.








Sper ca am reusit sa va conving si pe voi sa faceti paste acasa;eu cu siguranta voi mai face si cu alte umpluturi.Deja de la Patrick am comanda de tortellini cu carne,ca lui aia ii plac mai mult.Data viitoare o sa fac mai multi si o sa-i congelez!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen