Mittwoch, 6. April 2011

Zacusca

Reteta urmatoare o am de la mami si ea banuiesc ca o are de la mama-sa(fie iertata) si tot asa.

Ingrediente(cantitati aproximative/ingredientele trebuiesc toate macinate,fiecare separat):


-3 kg ardei rosu(eu am avut 3 bucati verzi,4 galbeni si restul pana la 3 kg au fost rosii)


-1 kg ceapa


-2 kg morcovi


-1,5 kg vinete(coapte)


-1 l bulion


-1 l ulei(cam 800 ml am folosit eu)


-sare dupa gust


Macinam/tocam/razuim (eu am pus in robot tot) ingredientele.In jumatate din cantitatea de ulei punem ceapa la calit.In cealalata jumatate de ulei punem ardeiul la prajit.Cand ceapa a devenit "transparenta" adaugam morcovul,vinetele si amestecam bine.Adaugam si ardeiul si bulionul si lasam sa fiarba la treapta mica. Mami mea a spus sa las sa fiarba pana iese uleiul deasupra,asta fiind semn ca e gata,sau sa gust si cand simt ca sunt toate moi.Am lasat sa fiarba vreo 3 ore jumate la treapta 4 din 10,poate chiar 4 ore;nu m-am uitat la ceas.A iesit in orice caz o zacusca excelenta.Am si "gustat" inainte sa fie gata de tot pe painici proaspete





Stiu ca nu e inca sezonul,dar poate o sa va fie de folos cand vine timpul pregatirilor de iarna!



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen