Dienstag, 1. November 2011

FURSECURI CU LAMAIE

Fursecuri cu lamaie-din seria "Retete vechi"

In lipsa de o reteta exacta de fursecuri cu lamaie,de care am mancat la cumnata-mea si tare mi-au placut,am improvizat eu ceva,si a iesit ce doream.Precizez ca la reteta asta ,pe langa ingredientele necesare ,mai aveti nevoie si de multa,multa rabdare.

Pt aluat:
-50 g marzipan
-100 g unt
-100 g zahar
-200 g faina(daca aveti gustin(amidon) puteti pune 50 g gustin si restul faina)
-1 ou
-1 pachetel zahar vanilat
-coaja si zeama de lamaie ,dupa cat de lamaioase vreti fursecurile

Pt crema:
-120 g zahar pudra
-100 g unt
-zeama de lamaie
-1 lingura Creme Fraiche


Se amesteca oul cu zaharul vanilat si cu coaja de lamaie,dupa care se adauga untul,pe urma zaharul,se mai amesteca cu mixerul un pic,dupa care adaugam marzipanul taiat in bucatele si amestecam pana obtinem o pasta fina.Adaugam faina putin cate putin ,si mai mixam pana se amesteca bine si faina.Punem aluatul pe o folie de aluminiu,impachetam frumos si punem in frigider pt juma de ora.
Dupa juma de ora ,se scoate aluatul din frigider si se intinde intre doua foi de copt.De aici vine partea unde aveti nevoie de rabdare.Se intinde o foaie de cca 3-4 mm grosime.Se ia foaia cu tot cu hartia de copt si se pune in tava unde se decupeaza formitele dorite.

Dupa ce ati terminat de decupat,se iau marginile de aluat cu grija,cu ajutorul unui cutit ascutit sau cu o scobitoare(de preferinta nefolosita :P )

Se baga tava in cuptorul incalzit dinainte la 175°C,pt aproximativ 8 minute.Nu trebuie sa se rumeneasca.Ce vedeti acolo mai maroniu printre fursecuri sunt resturi de aluat,ca eu le-am facut pe fuga .Am uitat sa zic ca dupa ce luatzi marginile care au ramas de la decupat ,se face o bila de aluat care se pune iar in frigider.
Pana se racesc fursecurile pregatim crema din ingredientele de mai sus.Se mixeaza toate in ordinea in care le-am enumerat si punetzi zeama de lamaie dupa gust.

Se lipesc fursecurile doua cate doua cu crema pusa in strat subtire.Eu le-am glazurat cu glazura de lamaie.Din pacate nu am o poza finala numai cu ele,dar am reusit sa le decupez dintr-o alta poza.

Am uitat sa zic sa nu va speriati daca sunt un pic tari in ziua cand le faceti ca eu m-am speriat...degeaba.Le-am pus in doza de plastic si a doua zi au fost tare bune.



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen