Montag, 30. Januar 2012

Mancare de cartofi si ciuperci

Zilele trecute am fost in pana de idei la capitolul mancare.Ai mei nu ma incurajeaza nu stiu cat;tot timpul daca-i intreb "Ce sa fac astazi de mancare?",primesc aproape acelasi raspuns: ori "Spaghettiiiiiii"(ghiciti de la cine) si "Fa ceva ce merge repede!" ,ori "Nu stiu!" .Na ,fain! Is lamurita de nu mai pot si trebuie pana la urma tot singura sa-mi bat capul.Noroc cu stiva de carti de bucate de pe frigider,ca ma mai salveaza din cand in cand.

In ziua respectiva am avut chef de ceva cu legume,ceva fara carne.Neavand acasa numai niste ciuperci,cartofi si un broccoli,nu am prea avut ce sa aleg.Broccoli nu prea mananca ai mei,asa ca  au ramas ciupercile si cartofii si culmea ca am si gasit intr-una din carti o reteta cu cele doua ingrediente.

Avem nevoie de :
-500 g cartofi
-500 g ciuperci
-o ceapa
-100 g sunca afumata
-3 oua
-200 g branza gen Philadelphia
-o bila de mozzarella,taiata felii(eu am uitat de ea )
-sare,piper,nucsoara,busuioc proaspat(eu am avut uscat)

-o forma de chec,sau de tarta,cu pereti mai inalti

Fierbem cartofii,ii lasam sa se raceasca,ii suratam de coaja,ii taiem felii si ii dam deoparte.

In putin ulei punem la prajit ceapa,sunculita si adaugam si ciupercile.Prajim pana ciupercile si-au lasat zeama si aceasta s-a evaporat.Condimentam dupa gust cu sare,piper,busuioc.Lasam sa se raceasca putin.

In forma de chec(unsa cu unt,daca e una de tabla) punem jumatate din cantitatea de cartofi,presarati cu putina nucsoara proaspat macinata,apoi ciupercile,apoi cealalta parte de cartofi.Deasupra punem ouale amestecate cu branza ,iar cu furculita infingem in cartofi ca sa patrunda lichidul printre.

Dam forma in cuptorul incins la 175°C si lasam pana compozitia are o consistenta stabila,prinde o culoare aurie si se indeparteaza de peretii formei :D .

In mod normal trebuia pusa si mozzarella deasupra inainte de cuptor,dar eu am uitat.A fost foarte bun si fara.

Se serveste calda sau rece,ca fel principal sau ca si garnitura la ceva carne slaba de pui,de exemplu.









Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen