Montag, 31. Oktober 2011

SUPA CREMA DE DOVLEAC-cu tenta exotica



Ideea cu laptele de cocos am preluat-o de la o colega care zicea ca nu a avut smantana in casa cand a vrut sa faca supa de dovleac.Mi s-a parut excelenta ideea asa ca am preluat-o si imbunatatit-o dupa gusturile personale.


Pentru supa am avut nevoie de:

-o nuca de cocos(penultima bucata adusa din Italia :love: )
-un dovleac Butternut
-o ceapa mica
-putin vin alb(se poate inlocui cu apa)
-apa cat sa acopere dovleacul la fierbere
-o lingurita zahar brun
-curry dupa gust

Pentru decor am avut nevoie de:
-cuburi de paine
-un cubulet mititel-mititel de unt
-o lingura zahar brun
-o lingura nuca de cocos

Pentru inceput despicam nuca de cocos,scoatem laptele,miezul il curatam de coaja maronie si il razalim.Punem miezul impreuna cu laptele de cocos si apa cat sa acopere tot intr-un castron si amestecam din cand in cand.
Curatam dovleacul de coaja si seminte si il taiem cuburi.Ceapa taiata solzisor o punem la calit,adaugam dovleacul si nuca de cocos cu lichid cu tot.Lasam sa sfaraie putin apoi stingem cu vin alb.Adaugam apa cat sa fie totul acoperit si lasam sa fiarba pana e dovleacul moale.
Intre timp putem pregati crutoanele caramelizate,de care vom avea nevoie in momentul servirii.Intr-o tigaie punem cubuletul de unt si cuburile de paine.Cand painea s-a "uscat" pe toate partile,adaugam zaharul brun si nuca de cocos si amestecam in continuu ca sa se lipeasca putin de paine.Dam crutoanele la o parte si ne ocupam mai departe de supa.
Cand dovleacul e moale,punem mixerul bat in functiune,strecuram supa(ca sa ramana neteda) si o mai dam putin la fiert pana are consistenta dorita.Eu am vrut-o un pic mai groasa.Condimentam cu curry si zahar si o lasam sa se "odihneasca" putin inainte de servire.
Din restul ce a ramas dupa strecurare,am facut niste fursecuri tare bune si aromate :) ,dar din pacate am uitat sa-mi scriu cantitatile ca am facut la ochi .










 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen