Sonntag, 18. Dezember 2011

SPITZBUBEN




Reteta o am de pe un site culinar nemtesc.Daca vreti si e nevoie,postez si link-ul.
Wikipedia spune ca aceste fursecuri sunt de pe vremea razboiului de 30 de ani cand foamea a atins cote inalte in Europa.Pe vremea aceea se zice ca brutarul Johannes von Redsburg a copt repede si ieftin paine,a uns-o cu marmelada si le-a servit-o acelora ce nu aveau sa manance.Daca e asa,atunci sa fie sanatos acolo unde e ca tare buna "paine" a inventat :) Sunt atat de usor de facut si de delicioase...

Reteta aluat:-250 g unt la temperatura camerei
-125 zahar pudra(eu am pus 100 g zahar normal,ca ala pudra imi trebuia la altceva)
-2 pliculete zahar vanilat
-o priza de sare
-1 ou
-400 g faina

Pentru umplutura:-jeleu de coacaze(spune in reteta)
-eu am facut o crema de piersici si portocala

-zahar pudra pentru pudrat deasupra


Untul se mixeaza bine cu zaharul,vanilia,sarea.Se adauga oul iar mai apoi faina.Aluatul rezultat se impacheteaza in folie de bucatarie si se da la frigider pentru o ora.
Dupa ora de frigider se intinde aluatul,se decupeaza cu un cerc mare,sau pahar(in cazul meu),iar jumate din numarul de cercuri se decupeaza si in mijloc.

Se dau la copt in cuptorul preincalzit la 200°C,pentru aproximativ 6-8 minute.Partile decupate si in mijloc se pudreaza cu zahar cand sunt reci.Se lipeste cu jeleu cate o parte intreaga cu una cu gaura.

Eu am facut o crema din piersici din compot,sirop de portocale(facut de mine),putin unt,zahar dupa gust si vanilia dintr-o pastaie de vanilie.A iesit o crema delicioasa,galbena :)
Pt crema rosie si albastra am folosit colorant alimentar.

Si niste braduti simpli pentru eventualii mofrturosi :P


5 Kommentare:

  1. Multumesc frumos!
    Sunt si foarte buni!Am mai facut o portie si i-am umplut cu nutella amestecata cu gem de coacaze(pt copiii mofturosi :) )

    AntwortenLöschen
  2. Arata minunat, si cum mie imi plac toate cele nemtesti, am sa te mai vizitez!:)
    La multi ani!:)

    AntwortenLöschen
  3. Multumesc,dya si ma bucur pt vizita :) !

    AntwortenLöschen
  4. arata senzational..o sa incerc si eu,sper sa iasa,la fel de frumosi.:)..o seara frumoasa

    AntwortenLöschen