Dienstag, 3. Mai 2011

Sirop din muguri de brad

A sosit iarasi sezonul de facut sirop din muguri de brad.De cativa ani fac reteta asta,si nu am avut probleme niciodata sa-mi fermenteze,sau mai stiu eu ce.Reteta este o combinatie ce am facut atunci intre o reteta data de Ardnax(culinar.ro) si ce am mai citit prin internet.

Mugurii de brad ii culeg tot timpul cand au apr. intre 3-5 cm.Se spala mugurii bine de tot in apa rece.

La un kilogram de muguri spalati si scursi de apa,folosesc 4 litri de apa.Se pun la fiert,iar din momentzul in care incepe sa clocoteasca,lasam cam o ora jumate sa fiarba la foc potrivit.Dupa o ora jumate ,opresc focul,dar mai las oala pe foc,sa se raceasca putin;am lasat si de pe o zi pe alta de cele mai multe ori.A doua zi strecuram zeama,iar mugurii storsi bine ii putem arunca.
Mie mi-au rezultat 2200 ml lichid.Am adaugat 1,4 kg zahar si am dat la fiert,pana a trecut de testul cu "perlele in farfurie" si are consistenta mierii calde.Se pune in borcane perfect curate.Se capseaza si se intoarce o data scurt cu susul in jos.Eu le las tot timpul la racit la cald,adica pun borcanele intre prosoape si las sa se raceasca.Se pastreaza fara probleme in camara.

Daca vi se intampla sa se ingroase prea tare in borcan,microundele rezolva problema.Daca nu aveti microunde,puneti borcanul inchis intr-o oala cu apa calda.



Ardnax spunea ca pune si ceva alcool in sirop,eu nu am pus niciodata.

Acest sirop este foarte bun pentru durerile de gat,tuse usoara.Eu indulcesc chiar si ceaiul cu acest sirop.Ii da o aroma excelenta.




O sa mai fac o portie anul asta si o sa adaug si portocala .

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen