Dienstag, 3. Mai 2011

Clatite

Cui nu-i plac clatitele?!Cu diverse umpluturi,de la branza,dulceata,nutella,pana la umpluturi picante,paste de tot felul,somon?Mmm,noua ne plac si fac aproape saptamanal.
Eu fac tot timpul "la ochi",dar o data am cantarit si ingredientele ca poate mai sunt persoane care nici nu stiu cum trebuie sa arate aluatul de clatite(asa am fost si eu la inceput :P )

Avem nevoie de: -3 oua
-350 g faina
-2 plicuri zahar vanilat(numai daca le faceti cu umpluturi dulci,daca faceti cu umplutura sarata puneti putina sare)
-400 ml lapte
-300 ml apa minerala
-un strop de ulei(le face mult mai fine)
Eu bat prima data ouale,apoi adaug faina si zaharul vanilat sa se fac un aluat gros,apoi il subtiez cu lapte si apa minerala.Aluatul trebuie sa curga. Strecurati aluatul printr-o sita ca sa nu aveti surprize cu cocoloase de faina.
Incingem o tigaie si o pensulam cu ulei(daca aveti o tigaie buna,de teflon,nu mai aveti nevoie de ulei) si punem cam un polonic(mic) de maglavais,sa fie acoperit fundul tigaii,dar nu in strat gros.Intoarcem clatita prin saltare/aruncare in sus sau cu o paleta subtire.Mie saltatul imi e mult mai usor decat cu paleta.

Acum vin cu cateva poze mai vechi si diverse umpluturi:

CLATITE CU BANANE SI NUTELLA
Eu fac mai des cu umplutura de banane si nutella,ca le place si copiilor.Asadar,daca le umplem cu banana si nutella,dupa ce am intors clatita o stropim cu nutella si asezam banana,apoi rulam sau impachetam.Trebuie facut totul rapid sa nu se arda clatita pe partea cealalta.Le pudram cu zahar si le stropim cu nutella si le servim celor dragi.
Putem sa le umplem si separat,in farfurie,ca sa mearga treaba mai usor.



CLATITE CU INGHETATA SAU NUTELLA SI INGHETATA


 
Facem reteta de baza,punem aluatul la fript,intoarcem clatita,stropim cu nutella(optional) si punem una sau doua bile de inghetata(in functie de cat de mari sunt bilele) pe un sfert de clatita.impachetam in jumate,apoi iar in jumate pana rezulta un "triunghi".Se pudreaza cu zahar si se servesc imediat.

CLATITE CU DULCEATA DE CAISE
Cea mai grea reteta ,haha.Ungem clatita cu dulceata de caise(sau de care vreti)si o rulam frumos.

.Noua ne place dulceata caise si prune la clatite.
Rezultatul,:))) :

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen