Mittwoch, 6. April 2011

Prajitura fina cu mere

Mi-a trebuit un pic pana am gasit autorul,ca eu am uitat sa scriu pe foaia pe care am imprimat reteta cu ani in urma :rolleyes: Asadar,prajitura e delicioasa,se face repede si se mananca si mai si :biggrin: ,iar reteta apartine Simonei B.

Ingrediente:

-450 g faina

-200 g unt,200 g zahar

-un galbenus


-1 ou intreg

-vanilie

-1 kg mere

-un varf de cutit de bicarbonat

Eu am simplificat un pic executia aluatului,ca am vazut ca nu e diferenta fata de reteta initiala.

Deci,batem spuma untul cu zaharul si vanilia,adaugam galbenusul,mixam bine,adaugam oul,mixam si mai bine,dupa care incorporam faina(amestecata cu bicarbonatul).Trebuie sa iasa un aluat usor de modelat,care nu se lipeste de maini.Aluatul se lasa la rece(reteta zice doua ore,eu il las pana pregatesc merele)

Curatam merele,le dam pe razatoare si le calim in putin unt.Punem zahar,scortisoara,cuisoare ,ce si cat ne place.Le lasam sa se racoreasca un pic,timp in care pregatim foile de aluat.

Aluatul il impartim in doua parti egale si din fiecare parte intindem cate o foaie(intre doua hartii de copt;e prea fraged ca sa dati cu sucitoarea pe el).Punem o foaie in tava(pe hartie de copt),o intepam cu furculita,presaram gris deasupra,punem merele,presaram si peste ele gris,iar la sfarsit vine ultima foaie.Pentru asezarea ultimei foi ne ajutam de hartia de copt.Intepam si foaia de deasupra cu furculita si dam la copt(la 175°C,cuptorul incalzit dinainte) ,pana se rumeneste foaia de deasupra

Delicioasa!

1 Kommentar: