Sonntag, 14. August 2011

CIORBA DE FASOLE VERDE

Multa lume cunoaste aceasta ciorba si probabil o face la fel,dar banuiesc ca sunt si multi incepatori in ale gatitului,asa ca postez mai jos "reteta",asa cum o fac eu,fara cantitati exacte.

Avem nevoie de:
-sunca afumata de casa(fara partea grasa)
-o ceapa
-usturoi verde;eu am pus vreo patru ca ne place mai usturoiata ciorbica asta
-cam juma de kg fasole verde,tanara,fara ate
-patru rosii despielitate
-patrunjel verde(daca aveti si va place,puteti pune si marar)
-optional,pt o culoare mai frumoasa,putina boia dulce

-iaurt pt cand o servim

Taiem sunca fasiute si o punem la prajit in putin,foarte putin ulei,impreuna cu ceapa si usturoiul taiate marunt.Saltam tigaia de cateva ori sa nu se lipeasca. 
Cand sunca s-a rumenit putin punem si fasolea,spalata si rupta in bucati,si acoperim cu apa cat sa treaca peste toate cele din oala.Lasam sa fiarba la foc potrivit,iar cand apa a mai scazut si fasolea s-a inmuiat,adaugam si rosiile razuite/macinate/taiate(daca fasolea si sunca nu sunt destul de moi,sau e prea putina zeama pt gustul vostru,se mai poate pune apa),mai lasam sa clocoteasca cateva minute apoi oprim focul,adaugam patrunjelul,boiaua,saram si piperam dupa gust si acoperim cu un capac pt cateva minute sa se imbine aromele mai bine,timp in care putem pregati masa si putem chema pofticiosii.
Se serveste cu paine proaspata si daca va place,cu iaurt.





Eu am servit fara paine si fara iaurt,ca nu am avut nimic conform acasa :)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen