Donnerstag, 23. August 2012

GOMBOTI CU PRUNE;din aluat fara cartofi



Mie nu-mi plac gombotii cu aluat din cartofi,asa ca tare m-am bucurat cand a primit mama de la vecina o reteta cu aluat fara cartofi.O sa iasa niste galusti cam ca de paine umplute cu prune(sau ce fruct alegeti),dar mie imi plac tare mult asa.

Mama mi-a dat reteta in masura"cana",dar eu am cantarit totul ca sa fie mai usor de reprodus.

Ingrediente:

-250 ml apa
-250 ml lapte
-3 plicuri de zahar vanilat
-520 g faina*
-un ou
-2 linguri ulei

-prune bine coapte*
-pesmet si zahar(optional si zahar vanilat) dupa gust, pentru tavalit gombotii la sfarsit
-putin ulei pt prajit pesmetul

Se pune apa,laptele si zaharul vanilat la fiert,cand clocoteste se da la o parte si se adauga 150 g de faina,se amesteca rapid sa nu faca cocoloase(in cazul in care face,se vor nimici mai apoi cu mixerul).Se lasa compozitia sa se raceasca,apoi se adauga oul,cele doua linguri de ulei si faina rand pe rand, si se framanta un aluat care se poate modela frumos.

Aluatul obtinut se face rulada si se taie bucatele,care se vor aplatiza in maini(va puteti,la nevoie,ajuta de putina faina),apoi punem jumatatea de pruna,si formam gombotul :P

Inainte sa ne apucam de facut gombotii,punem o oala(incapatoare) cu apa si putina sare la fiert.
Putem pregati dinainte si pesmetul in felul urmator:intr-o tigaie punem putin ulei si pesmetul si lasam sa se prajesca pana are o culoare frumoasa,aurie.trebuie amestecat tot timpul sa nu se arda.dam la o parte si adaugam zaharul si zaharul vanilat.

Cand avem toti gombotii gata,ii punem la fiert si ii lasam pana se ridica la suprafata,moment in care inseamna ca sunt pregatiti de tavaleala in pesmet.E cel mai bine sa tavaliti tot timpul numai cate trei-patru caci daca stau afara din apa se azvanta si nu se mai lipeste asa frumos pesmetul(am patit-o :P ).

Spor la treaba si pofta buna!






*-prunele mele au fost cam tari,asa ca am ,inainte sa incep cu aluatul, jumatatile sa stea cu zahar

*-puneti faina pe rand pentru ca s-ar putea  ca ouale sa nu aiba aceeasi marime sau lingurile de ulei sa fie diferite de la casa la casa :P

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen